poniedziałek, 24 grudnia 2018

W ten świąteczny czas

   Już od dawna nie ubieramy dużej choinki i to z wielu powodów, przede wszystkim nie ma na nią miejsca, a poza tym nie ma komu ją potem rozebrać. 
   Nawet nie wiem, skąd mamy tę maleńką sztuczną choinkę, więc postanowiłam, aby zdobiła mieszkanie podczas świąt. Poprosiłam męża,  aby znalazł w najwyższej szafce segmentu pudełko z najmniejszymi bombkami. Mąż wyciągnął wszystkie pudełka i wydaje mi się, że gdyby je ułożyć jedno na drugim, to sięgnęłyby do sufitu. Oczywiście nie znalazł malutkich bombek , ale ze zdumieniem zobaczyłam ozdóbki, które kupiliśmy chyba 15 lat temu i to nimi udekorowaliśmy teraz naszą choineczkę.
   Nie mogliśmy jej sfotografować w miejscu, w którym stoi, bo jest to niewielki kącik między segmentem a szafką z telewizorem, więc mąż przestawił stolik z choinką. Oczywiście choinka przewróciła się i niektóre ozdóbki pospadały. Nie udało mi się na nowo ich powiesić na poprzednich gałązkach, więc choinka jest nieco inna niż była dwa dni temu. Ale co tam! Niech sobie będzie!


Pod tą właśnie choinką  życzę wszystkim blogowym Przyjaciołom radosnych świąt.

20 komentarzy:

  1. Droga Anno!

    Bardzo dziękuję za pamięć i piękne życzenia.

    Dla Ciebie i Twoich Bliskich zdrowych, spokojnych i pełnych rodzinnego ciepła świąt Narodzenia Pańskiego. Odpoczynku od codziennego zabiegania oraz chwili zadumy.
    Wesołych Świąt!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Łucjo, już jesteśmy po wieczerzy wigilijnej, którą spędziliśmy u syna. Teraz chyba przez dwa dni świąt będę pościć, bo tak się objadłam;)
      Wesołych świąt :)

      Usuń
  2. Miłych i spokojnych Świąt Bożego Narodzenia :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jolanto, wzajemnie. Niech te dni będą spokojne i pogodne.

      Usuń
  3. Modlitwa Wigilijna

    Maryjo czysta, błogosław tej,
    Co w miłosierdzie nie wierzy.
    Niech jasna twoja strudzona dłoń
    Smutki jej wszystkie uśmierzy.
    Pod twoją ręką niechaj płacze lżej.

    Na wigilijny ześlij jej stół
    Zielone drzewko magiczne,
    Niech, gdy go dotknie, słyszy gwar pszczół,
    Niech jabłka sypią się śliczne.
    A zamiast świec daj gwiazdę mroźnych pól.

    Przyprowadź blisko pochód białych gór,
    Niechaj w jej okno świecą.
    Astrologowie z Chaldei, z Ur,
    Pamięć złych lat niech uleczą.
    Zmarli poeci niechaj dotkną strun
    Samotnej zanucą kolędę.

    - Czesław Miłosz -

    Cudownych świąt, pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. JoAnno, ślicznie dziękuję za wiersz Milosza, którego nie znałam.
      Wszystkiego najlepszego.

      Usuń
  4. Dziękuję bardzo i zapraszam po "odbiór" prezentu ...
    :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. U nas trochę większa, ale od 3 lat ubieram ją tylko w ozdoby drewniane, filcowe i ze słomy plus lampki. Wielka stoi w piwnicy, ale nie mamy siły jej ubierać i rozbierać...
    Wszystkiego pięknego, także w nowym już roku!

    OdpowiedzUsuń
  6. Wesolycg świąt, Aniu! Niech się spełnią świąteczne zyczenia!

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękując za życzenia wszystkiego najlepszego w ten czas świąteczny, który tak szybko mija :-( ...

    OdpowiedzUsuń
  8. Minimalizm nie jest zły :)
    U nas dwojga choinki nie ma wcale, za to u moich rodziców w Polsce stoi w korytarzu, nagminnie molestowana przez koty. W Irlandii jutro św. Stefana i trzeba iść do pracy ... człowiek się trochę porusza i spali te pyszne śledzie w różowej kołderce.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świechno, w rodzinnym domu mieliśmy żywą choinkę pod sam sufit. Paliły się na niej świeczki w specjalnych lichtarzykach i poza bombkami wisiały cukierki, a przeważnie papierki po cukierkach.
      Chyba w Belgii też 26 grudnia idzie się do pracy- pisała mi o tym moja uczennica, która mieszka w Antwerpii.
      A wiesz, że na wigilijnym stole u syna nie było śledzi. Jednak było tyle potraw do zjedzenia, że o śledziach zapomniałam.

      Usuń
  9. Każda choinka, czy mała, czy duża zdobi dom w Święta. Święta dla mnie nie były smutne, jak się bałam, bo spędzałam je dziećmi, wnuczkami i siostrą. Ty też z pewnością miałaś miły czas. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gigo, cieszę się, że nie miałaś smutnych świąt. Właśnie myślałam, że spędziłaś je z rodziną.
      My wigilię spędziliśmy u syna, a w pozostałe dni nieco się nudziłam.

      Usuń
  10. Urokliwa, maleńka choineczka, wielki symbol Świąt. Mam nadzieje Aniu, że udanych Świąt :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Iwono, uz poprawiłam ozdóbki na choince i wygląda dużo lepiej niż na zdjęciu.
      Ze świętami bywa u mnie różnie, bo zostałam sama bez sióstr i rodziców.

      Usuń
  11. A te pastorały sąd się wzieły? Ogólnie ok. Cmook poświąteczny

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Andante, nie wiem, gdzie widzisz jakieś pastorały? Może chodzi Ci o ozdóbki na drzwiczkach segmentu?
      Cmoook przedsylwestrowy.

      Usuń
    2. Ot madrego to i miło posłuchać

      Usuń
  12. Ja miałam ostatnio zepsute święta bo włamali mi się do mieszkania :/ Nie miałam polisy mieszkaniowej i ciężko będzie mi w dość szybkim czasie kupić najważniejsze rzeczy. Od tego roku mam wykupioną polisę mieszkaniową z www.ubezpieczeniemieszkania.pl i mam nadzieję, że już takie sytuacje nie będą miały miejsca.

    OdpowiedzUsuń